TRUE FRIENDS
25 June 2014, 0

Okay entry kali ini pasal true friend. Aku lately bile dah duduk jauh dari parent ni. Banyak benda aku fikir. And makin lame aku dah boleh fikir macam budak umur aku. Walaupun aku punye tinggi tak sesuai dengan umur. And aku yakin aku dah matang walaupun just 10 % and walaupun Dilemma denied. Haha Diorang denied sebab aku tak pernah behave as orang yang dah matang bile dengan diorang even dengan family pun. Aku tak pernah behave aku matang. But korang perlukan jwa/kita, jwa/kita akan jadi matang. Dont worry.

Don’t Worry Mak ayah, Jwa dah matang sebenarnya.cume tak tunjuk je.

Hah kan dah melalut lagi. Aku nak cerita yang makin aku besar makin aku kenal dunia sebenar. Aku tahu mane true friend, mane best friend, mane fake friend and mane just  ordinary friends. True Friend is someone yang akan ade tak kisah korang dalam situasi apa pun. They will try to make you laugh when you have problems. True friend je yang betul betul kenal korang and korang akan rasa sangat comfortable around them. Even korang gaduh pun korang takkan boleh gaduh lama sebab mesti rasa something missing and you cannot live without it.



Housemate aku pernah cakap. “Kalau awak rasa sedih dengan kawan awk dekat mesir. 
Just fikir gang awak dekat Malaysia selalu ade utk awk” Lepas die cakap macam tu terus aku teringat Dilemma. 
And just like Nurie said cara Dilemma ditubuhkan miracle and unexpected sangat. Only kteorang je yang faham :)



So actually entry ni dedicate tu Dilemma. Hope semua Dilemma baca entry kita yang ni. I’m so Lucky to have u guys around me. Korang ni memang the best friend ever. Korang second after Family kita. Buat masa ni lah. Sebab once kte dah nikah korang terpaksa jatuh ketiga. Haha okay merepek lagi.

Entry ni jugak aku terdetik nak tulis lepas macam macam experience yang aku dapat sepanjang aku dekat Mesir. Aku pernah rasa benda yang aku tak expect pun untuk rasa. 



Just nak cakap true friend bukan kawan yang korang dah kawan dengan die berbelas or berpuluh tahun. Sometime orang yang korang baru kenal pun boleh jadi true friend korang. Same goes to maturity. Kita matured bukan sebab umur, tapi based on experience yang kte dapat. Ada je orang yang dah berpuluh tahun tapi tetap tak berubah and matang. Why? Sebab tak pernah ambil iktibar dari ujian yang die dapat.


And benda paling aku nak cakap.  Biar kenangan pahit mengajar korang jadi lebih better bukan jadikan korang lagi teruk. Setiap ujian yang Allah bagi pasti ada hikmah nya. Jangan sesekali pertikaikan apa hikmah nya.  I will never turn into someone else just because of you. Nail it.



P/S : sorry kalau kali ni punya Entry macam bosan. Just luahan and seperti biasa selalu terlari dari tajuk :) Well that's me.

PP/SS : Ayat last sekali dedicate to someone hopefully kau baca.

new past