Winter Break!! - 2
02 February 2014, 0
Hello and Assalamulaikum.. So ni sambungan cerita winter break aku.. So mule mule kteorang plan nak pergi jalan jalan dekat Mansoura walaupun orang cakap tak ada apa apa tapi sangat bermakna untuk kteorang.. And sangat sangat bermakna untuk aku sebab aku tak boleh balik Malaysia so nak hilangkan perasaan nak balik tu kene lah berjalan.. So here the story..

First kteorang pergi Ramsees untuk naik bas East Delta.. Dah beli ticket semua kteorang pun naik bas.. Dah excited semua ni siap tangkap gambar lagi dalam bas.. Tetibe ade satu keluarga ni naik cakap kteorg ambil sit diorang.. So kteorang dengan bangganya tunjuk tiket yang ni sit kteorg.. Mule mule ingatkan service dorang ni tak bagus sebab boleh sampai dua orang dapat satu sit.. Tetibe ade sorang mak cik arab ni cakap "Malaysian, you get on the wrong bus, so you have to get off now and wait for another bus in 15 minutes".. ni bukan English aku eh ni ayat mak cik tu.. So kteorg dengan muka yang tebal and hati yang pilu kene lah turun dah lah dah jauh.. Tunggu puye tunggu bus tu tak sampai pun.. so kene pergi beli tiket baru.. Sadis betul masa tu.. Bile naik bas semua dah tak larat.. Dah takda nya selfcam selfcam nya semua tido je keje..



So after 3 hours sampailah Mansoura.. Best lah jugak sebab die kampung so nyaman.. Sampai je mansoura kteorang singgah kedai CFC (Chick Fried Chicken) kenapa chick, jangan taye aku sebab aku pun pelik..
Die macam KFC, AFC hehe..best lah sebab murah :)



Kteorang tumpang rumah budak mansoura.. Rumah diorang ala ala rumah dekat Turki taw.. Jangan main main.. Rumah ni sebenarnya rumah kawan Hosmet aku.. Nama tuan rumah ni Yasmin and The gang.. Diorang ni baik sangat kuasa 1000 and thorbaik lah..
Slalu bawak kteorang jalan jalan.. Diorang the best lah..

So basically ni yang kteorang buat dekat Mansoura..
1) Makan
2)Shopping
3)Makan Ice Cream
4) Jalan Jalan
5) Damietta
6) Ras El Bar(Pertemuan Laut dengan Sungai) - Surah Al kafi ayat 19[klau tak silap]

And aku dah malas nak cerita sebab kalau cerita 3 entry oun belum tentu habis.. haha so tengok gambar je lah eh :) Dont worry ade caption

Makan Yumm Yumm - Walentine

Musyrif of the Day :) Thanks :)
Ice Cream and Sikah
Jogging - Stadium University Mansoura
Damietta: Mission- kutip kerang tapi.. dapat 4 je.. sorang satu boleh lah :]






Ras El Bar :)






Lepas habis jalan jalan dalam 5 hari.. Kteorg pun balik.. Serious rindu sangat rumah.. hehe :)
Okay tu je.. Bye bye Assalamulaikum :)

new past