Busy Busy Busy - Mesir
14 December 2013, 0
Assalamualaikum everybody :) Lama dah tak memekak dekat blog yang dah bersawang ni. Sihat tak semua yang sudi menyinggah baca blog aku ni. Hopefully semua sihat lah. Aku sebenarnya tak ada cerita sangat nih.. Tapi dah alang alang dapat cuti 4 hari ini baik aku update benda nih.. Hah lupe nak cakap aku dapat cuti 4 hari dari PMRAM sebab orang orang Arab sibuk nak buat muzakharat(rusuhan/demo)..

Since aku sddah tergerak hati nak tulis blog nih. Meh aku cerita sal keadaan Mesir yang sebenarnya kat korang semua eh.. Sape yang dah tahu, buat buat lah tak tahu and baca dengan diam..

Okay, lately budak Azhar terutamanya suka buat demo. Tak kisah lah dalam kuliah atau luar kwasan kuliah.. Laki dengan perempuan dua dua sama naik buat demo tu.. Mule mule aku macam tak nmpk function dorg buat benda tu.. Tapi lama lama aku baru faham and rasa bangga dengan diorang.. Semangat diorang tinggi untuk pertahankn hak diorang. I wish Malaysian ikut semangat diorang. MARI PERTAHANKN HAK KITA!!!  okay tetibe je jadi mcm ni.. Okay segan Demo yang diorang buat ni biasa biasa je sampai satu masa tu, polis dengan askar campur tangan.. sampai ade yang syahid.. Baru lah benda ni jadi lagi serius.. Serius sangat sampai melibatkan budak dari negara lain..

Yang latest news kat Azhar, polis dah start serang dalam kuliah and sembur pemedih mata.. Banyak sangat yang aku dapat korek dari kawan kawan aku yang mengalami benda ni sendiri.. Benda ni terjadi dekat kuliah lelaki sebabdiorang paling kuat buat demo semua ni.. So maybe polis dah geram sangat kut dorg asyik protes je.. terus sembur pemedih mata untuk diorg senyap.. Tapi tak semudah tu, makin dorg kacau makin diorang akan fight

So baru baru ni pelajar Malaysia dapat cuti 3 hari sebab peristiwa ni.. Hari sebelum kteorg dapat suti memang gempak sangat.. Dekat kuliah banin(pelajar lelaki) ade buat demo besar besaran sebab nak pertahankan kawan dorang yang pernah meninggal and nak suruh Azhar speak up pasal isu Mesir sekrang.. Pastu maybe police mcm tak puas hati or something, serang budak budak ni dalam Azhar.. Habis diorang semua kene sembur pemedih mata dekat dalam kuliah

Pengalaman Hamba Allah yang aku kenal :)

# Budak Lelaki : " Tengah solat dekat Masjid dekat dengan kuliah, tetibe pelajar Perempuan masuk ade yang nangis ade yang pengsan and ada yang tak boleh bernafas, bile taye kenapa. Diorang cakap police dah start sembur pemedih mata and tembak rambang dekat luar"

# Dalam kuliah lepas exam. Tetibe ade sorg laki arab masuk kuliah diorang(Kuliah pelajar Malaysia) , Dokturah pun marah budak tu kenapa masuk kuliah ni and mcm mane boleh masuk.. Die pun ckp polis sembur pemedih mata.. So semua panic and try nak balik awl tapi tak boleh sbb kat luar dah penuh dengan gas pemedih mata

# Naik cab time nak balik.. Keadaan tengah kelam kabut masa tu, dekat luar police dah start tembak rambang nasib ade teksi yg nak hantar diorg balik.. Tetibe nampak orang kene tembak depan mata diorang, dekat atas jambatan.. Orang yang kene tembak tu dijangka pelajar Malaysia (belum pasti kesahihan)

***

setakat ni je pasal kat kuliah lelaki.. Dekat kuliah aku,just ade demo besar besaran gabungan pelajr lelaki dan perempuan.. Yang paling teruk time 12 Decem sbb yg tu polis dengan askar dua dua turun time diorang buat demo tu.. 

Hmm tu je lah stakat ni.. kepenatn dah ni, dah lah tengah sejuk.. Duduk bawah saratoga dah ni sambil menaip.. Kali ni takda gambar sebab malas nak cari hehe and tak ade kekuatan nak letak.. Sorry 

P/S : #PrayForEgypt #PrayForSyria #PrayForPalestine .. Don't forget to pray for yourself and people around you.. 



new past