Twelve Kitty :)
13 October 2013, 0
Assalamulaikum and Hello everybody :) Sihat ke?? Kalau tak sihat pun gagah kan lah diri anda untuk baca entry aku kali ni eh.. Okay sebelum start cerita apa apa, aku nak cakap yang entry ni khas untuk Najmi, my little brother.. Die nak sangat suruh aku tulis pasal kucing.. "akak, tulis lah pasal kucing" , "akak , tulis lah pasal Louie ". So entry kali ni dedicate for you :)

First of all, aku nak cakap yang aku ada DUA BELAS KUCING kat rumah.. Majority betina lah.. Semua aku sayang tapi mesti lah ade yang aku curahkan lebih sikit kasih sayang.. Bak kate kawan aku.. Ade yang terpercik, ade yang tertumpah , ade yang tercurah kasih sayang.. Tapi mostly, aku tertumpah lah.. Hehe dah mula dah nak merepek :p

Okay let me introduce to you all.. Kucing yang still ade dekat rumah aku, cume ade 11 ekor.. Yang sekor tu baru mati semalam.. Sedih weiii T.T tapi nak wat macam mana dah ajal die.. Nasib aku tak ada kat Malaysia dah, kalau tak aku mesti sedih giler.. Pastu tanam dalam keadaan nangis.. Nampak tak kesedihan ku di situ..

Okay lah dah jauh sangat ni melencong.. Jom kenal ngan my Babies :)

Name die ni Smarty.. Time dapat die, die ade tiga adik beradik.. Die ni macam anak last lah sebab paling lambat bukak mata.. Abang die nama Siv , dah kembali kepada Pencipta masa umur die 2 minggu.. Sadis kut.. Time die nazak, ayah aku bagi minum air zam zam pastu cakap je "cube tukar name die jadi Tuah".. Trus mati :( Akak die pulak nama Fiffy, dah mati jugak lepas dekat Dua bulan beranak.. Die beranak kat atas kati aku.. Kteorang bagi bakul tapi tetap heret anak die naik atas katil.. Pun boleh Fiffy. Kteorang siap baca surah Maryam lagi tuh.. Lawak je.. Tu memang pengalaman yang best lah :) Serius lak leh lupe :)



Okay kan aku cakap Fiffy ade beranak kan.. Hah ni lah anak anak die.. Anak sulung, nama die K-Fy.. K tu stand for "kembar".. Kfy ni die jadi macam tak betul sikit time lepas die sakit and macam nak mati.. Lepas tu jadi sihat walafiat.. Cume mereng sikit.. Die suke tetibe je panggil orang.. Tapi bagi aku die bukan mereng tapi jadi macam budak budak sangat :) but she still cute :)

Aktiviti Harian die :)

Next, ni adik Kfy.. Nama die K-tom.. Tapi kawan aku selamba dek je panggil die Ketom.. walaupun aku telah betul kan berkali kali.. Die tetep nak stick dengan nama Ketom.. Nasib kau lah Ktom, ade dua nama.. haihhhh  Ktom ni setakat ni sihat sihat je.. cume die ni puye selsema tak baik baik dari die umur 2 bulan.. hehe and die sangat suka manja ngan orang.. Cume aku tak berapa nak minat sikit lah :)


Hai!! Saya Ketom :p
Last skali, nama die Kty.. Ni kucing feberet aku.. Aku suka sangat walaupun adik adik aku macam "kteorang tak faham lah kenapa ko suka die, dah lah suka pandang orang slack" .. Nak wat macam mane aku suka kucing yang pandang macam tu.. Die ni selalu datang kat tingkap bilik aku sebab nak masuk bilik, nak tidur dengan tuan kesayangan die.. eceh masuk mesin basuh basuh sendiri lah aku ni.. Ye lah klau nak masuk dari pintu utama, nanti ayah aku ade.. Tapi nak masuk bilik aku pun kene hadapi dua guard (adik aku).. Dorang ni, ikut mood ade masa boleh masuk.. Ade masa terpacak je lah Kty tu kat luar sampai Subuh..


Okay dah settle dah pasal anak Fiffy.. Sekarang aku cerita pasal anak anak angkat aku pulak :) Banyak sangat anak anak angkat aku ni.. Kalau dorang ni manusia , dah boleh main Runningman dah.. Tak yah nak ajak ajak Guest.. merepek sudah :p 

First, nama die ni Bonnie.. Ramai orang gelak bile aku cakap name die.. Ye lah 'tulang'.. Aku pun peik mula mula.. lama lama rasa nama tu comeiii nya.. Die ni gabungan kucing parsi ngan kucing asia.. Die ni adik aku yang jumpa kat belakang rumah.. Orang yang buang die tu, kurung die dalam sangkar and makanan ade tapi kat belah luar..Ni lah orang zaman sekarang..  Die Cantik lah, lemah lembut je.. Sampai bile bergaduh ngan Kty tu, sampai terberak berak.. Nampak tak kelembutan die.. And die ni tak biasa nak panjat tempat tinggi sangat.. Lemah lembut and terlalu penakut sangat.. Tapi die ni suka kat Ktom, walaupun diorang dua dua betina.. Haih Bonnie , Motipp???!!



Okay yang ni last untuk entry kali ni, okay? Aku tahu korang nak lagi.. hehe tapi sabo sabo dulu deh :) Sabo itu membawa berkat.. hehe takpe akan diupdate terus.. Do not worry okay :) Tapi aku tahu korang tak kesah pun :( 

Yang ni nama die Louie.. Aku suka sangat die ni sebab die comel sangat tapi macam sombong sikit.. Yelah dah ade community sendiri, tuannya dilupakan.. Macam tu lah kucing.. Bile nak manja baru cari tuan balik.. Haih apa lah nasib.. Louie ni datang waktu mak aku balik kerja.. Mak aku balik balik je "aik dah ade anak angkat baru".. Selalunya kucing yang angkat angkat ni, kteorang yang amik.. Tapi Louie ni macam tak tahu malu je.. Masuk rumah orang dengan selambanya, mengangkatkan diri die.. hehe istilah entah pape je.. Tapi die ni bising lah mula mula.. Maybe cari family die kut.. So kteorang decide nak amik die jadi kucing kteorang lepas minta izin ayah..


Okay sampai sini je dulu untuk entry ni.. Entry lagi satu akan diupdate kejap lagi.. Bergantung kepada broadband :)

P/S : Tulis blog sambil dengar lagu Islamic.. Tetibe rasa sebak :( Miss my home :( 



new past