Preparation to the new world :D
16 September 2013, 0
Assalamualaikum and Hello!! Lamanya tak chot chet chot chet kat sini.. Okay now nak sembang sikit pasal preparation aku sebelum meangkah ke alam universiti aka alam kedewasaan.. Dengar tu ALAM KEDEWASAAN  , no more budaks budaks and manjas manjas okay.

So klau masuk bulan ni dah 9 bulan aku menganggur and itu tempoh yang sangat lama bagi aku.. Lama betul aku berehat kan.. Bile aku balik kampung semua taye "tengah sambung mana?", sampai dah berbuih mulut aku jawab "belum sambung lagi, Oktober nanti".. And kuliah aku memang akan mula bulan Oktober nanti, InsyaAllah..

Okay, sekarang nak cerita preparation aku.. Mesti ade yang macam wonderkan preparation untuk ape.. Hah meh sini cek nak habak.. Aku tengah buat preparation untuk pergi Mesir.. Alhamdulillah aku dapat jugak sambung kat sana tapi private lah bukan JPA or MARA..  Hopefully dapat lah buat yang terbaik, yelah nak belajar Bahasa Arab lagi.. So InsyaAllah aku boleh buat  :)

So,basically aku tengah prepare baranglah of course and kene prepare my mind jugak.. Supaya kalau aku pergi sana tak adalah culture shock sangat.. Hopefully lah.. Selain prepare barang, aku tengah study Bahasa Arab formal and informal.. A bit hard tapi best sebab dapat tambah bilangan bahasa yang aku tahu.. Aku pun dah start prepare sikit sikit and ulangkaji sebelum kuliah start, yelah nanti bile Prof cakap takdalah terkebil kebil, nak nak lagi prof kat sana dialect die bercampur German+Arab+English.. Hah time tu baru nak nangis sebab tak faham ,memang tak dok sapo dapet nolongnye.. 

****
Okay aku jugak nak ambil kesempatan ni untuk semua yang pernah kenal aku terutama budak 5Gamma, itupun kalau ade yang terbaca or saja baca entry ni.. Aku nak minta maaf sangat sangat kalau ade terkasar bahasa selama korang semua kenal aku.. Hopefully, korang dapat maafkan aku lah eh :) Sayang korang semua :*

P/S: entry kali ni macam bercampur aduk sikit sebab tulis lepas tengok Titanic.. Harap maklum je lah..
Sedih tengok Jack T.T

new past