Selesai Sudahhh :)
28 July 2013, 0
Assalamualaikum :)

Alhamdulillah selesai sudah  Orientasi sebelum sambung belajar.. Best sangat sebab orientasi ni macam ringan ringan and macam kem biasa je.. Kakak and abang Facilitator orientasi ni semua senior kteorang.. So klau ada pape, senang je.. Terus taye tak payah nak tersimpan simpan, tertanya-tanya..

So melalui orientasi ni, aku dapat tahu banyak perkara and dapat merubah sikit sikit personaliti diri yg perlu diubah.. Dalam orientasi ni jugak aku dapat kenal macam macam perangai yang aku tak pernah nampak sebelum ni.. So macam aku ni dah terdedah sikit dengan dunia sebenar lah ni.. Ecehhh..



Orientasi yang aku pergi ni, diadakan di Nur Lembah Pangsun.. Memang tenang je kat tempat ni.. Ada flying fox, ade jambatan gantung, ade stadium terbuka... Ade tasik mini and yang paling best, kawasan die kat dalam hutan and sangatlah sejuk..






Kalau bangun pagi tu, roommate aku, adalah sorang je yang mempunyai jati diri dan kekuatan rohani serta fizikal eh lebih sudah  untuk bangun pagi dah terus mandi.. Pukul 4 pagi kut mandi, air die tak yah cakap lah.. Pernah sekali tu, aku saje je nak mandi awal-awal time orang solat subuh.. ehmm memang beku dalam bilik air tu.. Dah tak terangkat gayong untuk mandi lagi.. Sejuk die tahap ice masuk tulang *pandai-pandailah korang imagine*

Bukan tu je yang best.. Ada lagi yang best.. Salah satu die, program yang abang dengan kakak faci adakan.. Memang terbaik lah.. Nak nak lagi dorang ni semua sporting,memang sangat terbaik lah kan.. Campur pulak budak batch aku, lagi lah sporting habis... Memang bestlah.. 4 hari pun rasa macam baru je sehari.. 
Lagi satu benda yang aku suka adalah.. kterorang tidur malam ada air-con.. Memang nikmat sangat tidur sampai tak nak bangun esoknya.. Tapi satu je lah senak sikit.. Yelah klau dalam kwsn kmpg, pagi pagi tu dah memang sejuk, lepas tu bile pagi ,bilik kteorang mane off air-con lagi, so memang macam duduk kat Gunung Everest lah melebih pulak :)

Last sekali, aku dapat roommates yang sangat best and sporting habis.. Semua satu kepala.. Ada satu malam tu, kteorg buat sesi menghabiskan makanan sampai pukul 2 pagi.. Memang macam macam makanan yang keluar.. Tapi bestlah and tu memori terindah kat kem tu..






Oh oh lupe pulak.. Group no 7 iaitu group aku menang malam inspirasi sebab kteorang buat pentomin.. Pentomin kteorang nampak simple je, tapi aku tak tahu ape yang juri nampak sampai boleh menang.. papepun Alhamdulillah.. Group aku pun menang kumpulan terbaik untuk perempuan.. hehe bangga pulak..

Okay setakat ni, aku percaya yang aku boleh survive walaupun sorang sorang.. hmm sampai sini je lah kali ni.. Penatlah nak tulis lagi panjang.. Nanti sambung lagi dengan cerita yang lain pulak eh..

Assalamualaikum :)

new past