Random !!
10 June 2013, 0
Hello and Assalamualaikum!! Kali ni aku nak cerita satu novel ni yang bagi aku macam unic and boleh tahan bestlah.. Aku terjumpa novel ni masa pergi pesta buku kat Shah Alam.. Macam best je buku ni, nak nak lagi cerita dalam buku ni pasal perempuan yang chubby..

Bukan senang tahu nak jumpa novel yang cerita pasal perempuan chubby, comey tomey momey macam aku ni :p Yelah bile baca novel je, mesti perempuan die pinggang ramping macam lidi, sekali sekala nak jugak baca novel pasal orang chubby ni.. Okay sebelum aku merepek lebih jauh, jom aku cerita sikit pasal novel ni..

Okay... Heroin die ni Cikgu and Hero die pulak Pensyarah.. Macam sweet je couple yang sama kerja cume sorang cakap and bergurau dengan pelajar, tapi yang sorang lagi bergurau dengan projector and assignment pelajar :) Klau dua dua doktor lagilah best, bergurau dalam bilik mayat.. eh apa aku merepek ni         = =" Okay the main point dalam cerita ni ialah, dorang kahwin secara Taaruf , i think.. Sebab laki tu tengok perempuan tu then terus kahwin.. Macam taaruf lah tu kan.. Best nya dapat kahwin secara taaruf kan.. Klau Malaysian, dorang panggil bercinta lepas kahwin.. woooww so sweet :)

***
 
Aku baca novel ni memang feeling habislah sebab aku bayangkan hero die ni macam Roy Kim.. Alah Roy Kim yang Juara SuperStarK tu.. Handsome kan :)) *pengsan* Tapi kadang kadang aku bayang Song Joong Ki : ))  Heroin die pulak IU time gemuk dalam Dream High.. Tapi kadang kadang heroin die bertukar tukar, kejap kejap Elliza Razak yang comel tu.. Kadang kadang sesiapa sahaja yang minda aku bayangkan..
 
 


 
Novel ni pun ada ajar aku something.. Yang klau kte betul sayangkan orang tu, tak kesah lah as a friend ke, partner ke ape ke.. Korang kene jaga diorang baik baik.. Contohnya, siapa yang couple couple tu, klau dah betul sayang sangat dekat partner tu, sampai nak kahwin, jaga lah aurat or batasan partner tu.. Actually, klau kte tak nak kawin or just kawan je dengan seseorang tu, kene tegur jugak sebab klau tak kte pun dapat share dosa yang dorang buat..
 
 
Aku bukan nak cakap aku ni perfect sangat.. Tapi as human being and muslimah, aku tengah cuba berubah ke arah yang lebih baik.. Ayat atas tadi tu, aku tak tuju kat sapa sapa eh.. Jangan nak makan cili lebih lebih pulak.. Ini just aku punya random opinion je..
 
 
 
Sorrylah entry kali ni macam serabut and bercampur sikit.. Aku saja saja je nak update ni.. Sebab tu jadi macam ni..
 
Bye Bye.. Assalamualaikum :)
 
P/S : lagi beberapa bulan lagi :(

new past