Lipas Oh Cockroach !!!
09 April 2013, 0
Hellooo!!! Lamanya tak hapdet blog ni.. Rasa lain pulak bile tetibe ade masa nak update.. Lately ni selalu sibuk je memanjang.. Sibuk buat survey courses yang nak ambil kat Uni nanti, Sibuk jadi Maid tanpa Gaji and sibuk menghabiskan segala macam jenis Drama and Movies.. So entry kali ni nak cerita pengalaman aku dengan Lipas Lipas dirumah aku yang tak pernah nak pupus..

Aku ni memang alergi dengan Lipas.. Bukan Alergi macam kalau tersentuh lipas, bengkak bengkak badan, tapi Alergi yang tak boleh nampak benda tu merayap and tak leh orang buat lawak pun dengan nama LIPAS tu.. T.T

So, baru baru ni aku ada kemas bilik... Biasalah bile kemas bilik yang dah sebulan lebih tak kemas mesti banyak sangat serangga yang keluar or muncul untuk greet aku and aku seperti biasa dah bersedia dengan senjata api(Ridsect) untuk menyambut greet dorang tu.. Aku kalau setakat nampak Lizard ke, Kumbang ke, bangkai Lalat ke, aku okay lagi.. Tapi kalau dah muncul Lipas yang merupakan musuh ketat sejak azali memang aku melompat and lari tak cukup tanah lah kan.. Kadang kadang sampai nangis sambil tengok Lipas tu.. Cube lah korang bayangkan, sebab Lipas aku boleh nangis macam orang putus cinta.. Tapi bile aku nangis aku tak lari pun dari tempat aku jumpa benda tuh.. Aku akan duduk depan die sambil nangis sampai ada orang datang bawak aku pergi tempat lain.. Punya teruknya aku punya takut dengan Lipas ni.. Tapi yang paling takut bile Lipas tu hilang atau dah start terbang.. Tak dapat bayangkan ketakutan yang melanda diriku time tu :(



Actually aku jadi penakut dengan lipas ni sebab waktu kecik, ayah aku selalu ambil Lipas yang merayau rayau kat rumah letak kat depan aku and ada sekali tuh ayah kejar aku sambil bawak lipas tu masuk bilik.. Aku nangis kuat gila siap menyorok dalam comforter lagi.. Peristiwa ni aku cerita dekat Farhana waktu aku suruh die buang Lipas yang ade dekat rumah die time aku bertandang kat rumah die.. Tapi lepas Farhana tahu aku takut Lipas lagi die letak Lipas tuh dalam bilik air time aku nak mandi.. Betapa kejamnya kawan aku yang Blurr sorang ni =.=

Perkara ni jadi lagi serius sampai aku besar sampai aku sanggup kejut Parents aku tengah malam klau ada Lipas dalam bilik air or bilik aku.. Sampai satu hari tu satu family aku kene bangun sebab aku menangis mintak tolong.. Ayah aku lah yang paling risau bila dengar aku mintak tolong.. Siap melompat turun katil lagi.. Poor my Daddy :( 



Conversation aku dengan ayah pada malam kejadian =>

Aku : Ayah, tolong Jwa dengan Lekha ayah.. Tolonggg~ (sambil nangis depan pintu bilik)
Ayah : Kenapa kenapa ada orang masuk rumah ke?
Aku : Tak.. Ada Lipas kat toilet.. Jwa nak masuk tapi ade Lipas besar Ibu jari Jwa..

Lepas aku cakap je macam tu, terus ayah masuk bilik air untuk buang Lipas.. Seperti biasa aku dengan adik aku akan lari sebab takut ayah baling Lipas kat kitaorang..

So Moral of my story.. Dah besar nanti aku kena kawin dengan orang yang tak takut langsung dengan Lipas and sanggup bangun malam untuk buangkan Lipas macam ayah aku :)



P/S : Farhana ada bagi petua nak bunuh lipas dengan cepat => sembur perfume kat die.. In Sya Allah cepat die kembali ke Rahmatullah :D

new past