WooHooo Jakarta.. -Indonesia Part 2
26 February 2013, 0
Okay.. Entry kali ini pasal aku and my BIG BIG family shopping and round Jakarta sampai pengsan.. Actually kteorang tak ade lah jalan sangat.. Just duduk dalam bus and pusing pusing je kat Jakarta.. Walaupun duduk dalam bus je tapi tetap best.. Jakarta ni memang sibuk je memanjang.. Banyak betul kereta, nak nak lagi time lunch memang banyak sangat kereta.. Tapi yang bagusnya Indonesia ni, dia sediakan laluan khas untuk bus pelancong.. iorang buat macam ni maybe nak bagi pelancong tak stuck dalam  jammed.. Tapi bagi aku sama je ada laluan khas ke tak ada ke, tetap jammed..







Aku wonder betul macam mana diorang boleh berniat nak conteng papan arah ni... Pelik betul









Akhirnya kteorang sampai dekat Thamrin City, iaitu Shoppng Mall.. Yeayyyy it's Shopping Time.. Aku tak pernah jadi orang yang gila shopping tapi disebabkan terstuck dalam jammed yang sangat lame dengan bunyi Hon yang tak henti-henti membuatkan aku nak release Tension dekat Shopping.. Actually, kteorang tak ade lah shopping macam shopping kat Malaysia.. Beli kasut,beli baju,beli beg and so on... Kteorang just beli telekung, baju Indon, jubah Indon and benda yang boleh beli murah kat Indonesia and benda yang jarangjumpa dekat Malaysia... Lama jugaklah kteorang terperuk kat dalam Mall tu, sampai tension aku jadi lagi teruk sebab demam aku menyerang secara tiba tiba time tuh.. Poor Me :( Tapi ku tetap tersenyum riang.. ahaks..


















Tetibe je Pak Cik ni datang





Lepas dah pusingsatu Thamrin City and shopping macam tak ingat dunia, Pak Herman tu bawak kteorang makan dekat Selera Jumbo Restaurant.. Aku tak berapa sure kenapa nama kedai ni ade Jumbo adakah ia berkait rapat dengan Jumbo Si Gajah Biru(Cartoon Thai).. Sebagai peminat tegar cartoon , aku dengan perasaan yang sangat happy masuk kat dalam kedai tu.. Pak Herman reserve kan bilik VIP supaya kteorang dapat makan dengan selesa.. Actually tak adalah VIP sangat,beza dengan tempat makan biasa, bilik tu tambah air-con je... Makanan kat sini seriously sedap sampai menjilat pinggan lah kteorang makan :)
Nyumm Nyumm..












Lepas dah habis makan, kteorang menuju ke masjid untuk solat zohor+asar.. Kteorang solat dekat Masjid Istiqlal... Masjid ni merupakan masjid terbesar dekat Asia, kalau tak silaplah..  Masjid ni boleh tahan lah besar and ramai betul orang menjaja kat luar and dalam kawasan masjid ni.. Tapi kteorang tak berkesempatan pun nak beli sebab dah nak hujan and kteorang dah kene gerak :( Rugi betul tak merasa beli kat tempat macam tu..









Dah solat semua kteorang serang Sarimah Department Store pulak untuk shoping.. Actually, Pak Herman bawak kteorang datang sini untuk shopping Key Chain tapi macam tak ade pape sangat and sangat boring.. So, untuk menghilangkan kebosanan tersebut, aku dengan adik-adik aku pusing pusong dekat floor tu untuk mencuci mata.. Tetibe ade satu group pelancong yang muka ala ala JepunKoreaChina.. Kteorang pun tak tahu diorang dari mana.. Salah sorang dalam group diorang sangatlah handsome.. Sebabkan dialah aku nak tahu diorang dari mane.. So aku follow group diorang sampai aku dapat dengar suara budak tu. And ternyatadiorang group dari Jepun and sepatahapapun aku tak faham.. Tapi dia tetap handsome =D

Bile hari dah nak petang sampailah masanya untuk kteorang balik ke Hotel.. Tapi sebelum tu, kteorang singgah dekat kedai Batik Indon... Pak Herman kata kedai tu menghasilkan batik yang paling lawa dekat Indon.. Batik dia memang not bad tapi harga dia tu yang bad sangat.. Mencekik darah betul, beli dekat Malaysia lagi untung.. Tapi my parent tetap beli jugak sebab nak kenangan punya pasal..

So, shopping batik dah settle,makan dah settle, shopping key chain and baju-baju pun dah settle.. Apalagi kteorang menuju ke hotel untuk merehatkan badan and packing apa yang patut sebab esok tu dah nak balik.. Btw kteorang Dinner dekat Simpang Raya Restaurant pukul 4p.m..
Kteorang kene dinner awal sebab takut Jakarta banjir and nanti tak boleh nak balik hotel.. Ehh, lupa nak cakap yang time kteorang melancong kat Jakarta ni, musim Jakarta selalu banjir.. So, kene buat plan yang sempurna sebelum kteorang keluar nak pergi jalan-jalan..




So tu je lah untuk entry ni.. Dah kene cabut ni nak tengok BoboiBoy =D



new past