Si Putih Bertemu Si Kuning Langsat =D
19 February 2013, 0
Finally my Uncle bertunang juga.. Setelah lama dia mencari tulang rusuk yang hilang... Akhirnya jumpa jugak dekat Indonesia... Harap-harap tu memang tulang rusuk die lah.. Hehe Sorry merepek sikit sebab dah lama tak tulis..



Okay entry kali ini pasal Engagement Ceremony Uncle aku dekat Indonesia.. Agak pelik sebenarnya sebab adat Indonesi kureng sama dengan adat orang Malaysia.. Okay dalam pukul 6 lebih macam tuh , semua ahli keluarga aku dah bersiap sedia nak pergi rumah my future Aunt.. Tapi aku dengan adik aku sibuk ni..


Pencuri Camera =.=



Kecomelan terselah =D


Lepas masing masing dah amik barang hantaran masing masing.. Semua beratur keluar bilik and untuk turun lift...



MCs of the Day




And nak tahu tak kteorang pergi rumah MFA tu naik bus.. Okay bagi korang maybe tak pelik, tapi bagi aku sangat pelik sebab aku tak pernah pergi kenduri macam ni naik bus.. Nasib baik bus pelancongan kalau bus sekolah lagi aku tergelak sambil tergolek kut kat situ..

Dalam bus masing masing asyik berchot chet chot chet.. Tapi yang paling bising of course anak anak muda yang sentiasa hyperactive walaupun dimanapun kami berada pun *slang Johan* Tapi bile sampai je kat rumah tu.. Kami lah yang paling sopan, Kamilah yang paling baik, and Kamilah yang paling senyam.. Semua yang baik tu kat kteorang lah..





So sampai je rumah tu aku rasa agak tak selesa and pelik sebab kena masuk rumah pakai kasut.. Walaupun aku selalu tengok sinetron Indonesia supaya tak nak kena Culture Shock.. Tapi aku tetap Shock Shock siap taye dekat Family MFA lagi, "Betul ke tak yah bukak".. Bile fikir balik agak segan je..

Bile dah masuk rumah die, aku rasa tak selesa and kecewa sebab rumah die tak macam yang aku imagined.. Rumah die memang 100% different dengan apa yang aku imagined.. Seriously ..






Sampai sampai je lepas duduk tak sampai 5 Minit.. Kteorang semua dijemput makan.. Aku memang excited sebab tengah lapar sangat.. Boleh dikatakan perut aku punya berkeroncong ni 1 km boleh dengar.. Betapa kebuloqnya aku time tu hangpa taw dok.. Tapi makanan dia, Perghh macam nak bunuh orang je.. Pedas gile,sampai aku tak larat nak habiskan.. Bak kata Farhana "Rasa pedas or tak sedap boleh menyebabkan makanan yang sedap tu,menghilangkan selera kite"






Lepas makan makanan pedas tu :( Majlis pun bermula... Malas nak tulis pasal majlis tu panjang panjang.. Just tengok gambar je eh..

Ayahku Nebes :)

Muka Pak Long tak faham pape












Bergaduh

Bertekak =D

Bergambar



Berposing



Amboihh Posing habis 




 Then it's time to balik Hotel and tidur...

P/S: Tunggu entry Jalan Jalan kat Jakarta pulak eh.. Tunggu taw..











new past