Mimpi Memang Mainan Tidur
31 January 2013, 2




Olla~ Lame betoi tak hapdet.. Rasa pelik pulak tetibe nak update.. Okay , actually aku tak ade idea tapi tetibe dapat ilham nak update pasal Mimpi.. 

Baru - baru ini aku tengok Wanita Hari Ini (WHI) kat TV3 ... Eceh macam dah mak cik mak cik pulak tengok cerita ni.. Okay pape je lah bukan orang yang muda macam aku ni tak boeh tengok rancangan tu kan.. Erm klau tak boleh or aku nampak macam mak cik mak cik bile tengok benda tuh lah kan, aku ade satu comment je "Talk to my hand".. Amboih gedik sudah.. Hahaha okay sorry dah melalut pulak..

Okay mimpi ni actually ade banyak maksud and banyak cara die datang kat kte.. Tapi mimpi memang akan datang dalam tidur je cuma kte sedar or tak and kte nak percaya or tak.. Ada faham? Okay here the story yang  aku nak share lepas aku dengar cerita pasal mimpi tu..

1) Mimpi yang sekejap

Okay.. Mimpi sekejap ni maksudnya korang tidur then mimpi tu terus datang and korang mimpi sekejap je tetibe terjaga.. Situasi die macam ni, Maybe dalam mimpi tu korang jalan-jalan then ternampak something and korang nak try dekat tapi die makin jauh, korang nak dekat lagi. die jauh lagi.. Benda ni berterusan sampai korang penat and bile korang dah dapat benda tu , something yang jadi menyebabkan korang terkejut and terus bangun dari tidur..
Tapi selalunya mimpi sekejap akan terganggu bile orang kejutkan korang atau korang terjaga sebab dah cukup tidur or korang terjaga sebab terlalu takut.. Walaupun takut tapi janganlah sampai nangis pulak.. 

 




2) Mimpi yang melibatkan respond badan

Mimpi macam ni pulak lagi lah susah and penat.. Macam sorang kawan aku, mimpi die kena culik dengan Choi Min soo sampai main kejar-kejar dengan Choi Min Soo dalam mimpi tuh..
Ade jugak yang kene kejar anjing and bile dah takut sangat baru terjaga.. Bile dah terjaga mesti ade rasa something macam penat and termenggah -menggah macam baru lepas Marathon and ade yang badan sakit-sakit.. First waktu aku dengar yang orang yang mimpi sampai macam ni rasa tak percaya tapi bile dah alami sendiri, baru percaya.. Ustaz yang dekat WHI tu cakap benda macam ni memang ade and ade yang lebih teruk lagi..
Sebenarnya bile seseorang tu mimpi macam ni, percayalah bukan dia sorang je yang alami tapi orang yang tidur sebelah die lagi teruk kene sebab bile dalam mimpi tu orang tu bertumbuk or sepak terajang, actually yang disepak dan diterajang adalah orang disebelahnya.. Hahaha disitu boleh tengok betapa baiknya orang sebelah sebab sanggup korbankan badan sendiri =D





3) Mimpi yang melibatkan alam lain

Okay untuk mimpi ni pulak malaslah nak bahas lebih-lebih , tetibe rasa seram pulak..
Dalam WHI haritu ustaz tu ade cerita yang customer die dulu ade yang mimpi terjumpa ular or apa2 binatang yang sinonim dengan Alam Makhluk halus ini.. Customer die ni laki so let say lah nama die Pak Mat... Si Pak Mat ni pun follow ular ni then termasuk kat satu lam yang bukan alam kte.. Dekat alam tu die kene main kuiz or something dengan penduduk kat situ.. Aish boleh pulak main kuiz dengan hantu =.= ingat drama bunian Melayu ke =.=   Okay back to the story, so menurut ustaz tu klau die jawab betul baru boleh keluar.. Okay like seriously bab mimpi macam ni memang aku tak percaya tapi mintak-mintak jugaklah tak jadi kat aku.. haha takut beb ;)


4) Mimpi BerEpisode

Siapa cakap mimpi ni tak berEpisode.. Actually memang lah tak logic klau mimpi yang kte bermimpi semalam tetiba ada episode 2 pulak.. Tapi mimpi macam ni aku dah pernah dapat dah, tapi bile aku cerita dekat kawan aku, boleh die gelakkan aku and kata aku tak logic.. Ye lah klau kte sendiri tak percaya kat diri kte maka orang yang lain pun tak akan percaya dengan kte.. Tapi tolonglah percaya yang mimpi macam ni memang wujud, percayalah percayalah percayalah.. hehe terlebih sudah



5) Mimpi yang boleh diControl

Actually aku tak tahu pulak mimpi boleh dicontrol sampai lah kawan aku yang bernama "Ikan Keli" bagitahu yang dia selalu control mimpi die.. So one day aku pun try, ade skali tu jadi.. Control mimpi tuh bukan kte kawal mimpi tu.. tapi kte try tak bangun bile orang kejut and try habiskan mimpi tu.. Lagi satu cara nak control mimpi adalah dengan bayangkan benda yang best - best sampai tertidur nanti secara tak langsung akan termimpi benda tu tapi maybe tak macam yang kita bayangkan and terpesong sikit je =))




So based on semua cerita yang aku bagitahu tadi.. Apa yang aku boleh kata klau korang takut sangat dengan mimpin yang dapat pergi berubat or jumpa ustaz.. itupun klau dapat mimpi pelik, janganlah baru mimpi barang hilang or kene kejar dah buat andaian merepek.. Lagi satu jangan layan sangat mimpi-mimpi yang merepek sbb ingat MIMPI TU MAINAN TIDUR..

Tapi part yang paling best bile kte bangun dari mimpi yang seram then bile bangun ade orang yang boleh teman kte tidur balik :P


       


     



new past