Happy New Year!!! -2013-
02 January 2013, 4



Rasanya belum terlambat untuk aku cakap "Selamat Tahun Baru dekat seluruh penduduk bumi".. Malam tahun baru selalunya ramai yang akan pergi celebrate dengan kawan-kawan or keluarga tengok Fireworks dekat Dataran or tempat-tempat yang selalu orang main bunga api.. Tapi buat kali pertamanya dalam sejarah hidup aku, aku dapat sambut New Year dengan kawan gaduh aku, Farhana.. Tapi rasa sedih juga sebab tak dapat celebrate dengan my friends yang lain.. Aku dengan Farhana sambut New Year dekat Dataran Shah Alam... Boleh lah best sebab sambutan tu ade ramai artis and ulama yang best.. Farhana selalu pandang tak puas hati or kacau aku bile aku gelak and as usual die selalu tak sehaluan dengan aku kalau dalam bab gelak-gelak. Mana taknya aku gelak bile Ustaz Azhar ceramah, die tak gelak and boleh pulak cakap "kelakar ke , Jwa".. Ish jahat betul.. Waktu aku tengok Bujang Sepah pun die tak gelak, pandang tak puas hati ade lah.. Sadis lah dapat kawan macam ni, nasib baik die ni sehaluan dengan aku dalam perkara lain.. Okay berbalik pada sambutan tu.. Dalam sambutan tu, part yang paling best adalah part Pierre, Kamal Adli dengan UAI.. Kesian Kamal asyik kene reject je dengan UAI, Pierre pulak tak habis-habis cakap die tak boleh fikir bile duduk sebelah UAI.. Sepanjang ceramah tu, perut aku asyik menyanyi je, tension betul nak dengar dengan tenang pun tak boleh.. Lepas dah habis tu aku dengan Farhana ingat nak pergi gerai makanan tapi bile tengok ayah aku macam tak nak berhenti je so aku pun terpaksa cakap sorry dekat perutku and bye-bye dekat gerai makanan :'( Aku tengok muka Farhana pun macam kesian je, bile aku cakap sorry die cakap boleh makan kat rumah .. Dia cakapmacam tu lagi lah aku rasa sedih.. At the end kteorang balik dengan keadaan yang lapar.. Tapi overall New Year Celebration aku tahun ni adalah best and bermakna sebab aku mulakan tahun baru dengan dengar ceramah agama and bukannya join menyanyi or countdown yang tak bagi manfaat dekat diri aku.. Yang paling best and terharu, Asmaul Husna berkumandang dekat kawasan dataran Shah Alam and lebih 120 ribu orang datang kat Dataran tu.. So dari situ boleh nampak yang Islam tulen masih ada and ramai kat Malaysia... So sempena Tahun Baru ni aku nak cakap Happy New Year and jadikan tahun ini adalah tahun yang bermakna dalam hidup korang.. Jangan jadikan tahun ini merupakan tahun yang lagi worst dari yang sebelum ni..




Harap Islam tak hilang ditelan zaman :)



Wan Zack haikal & Selangor motorcycle racer 

:)

Syeikh from Syria 

Diana Amir & Abby Abadi

Tak kering gusi masa part diorang :)

p/s: Happy New Year and umur makin meningkat, so perbanyakkan ibadat dekat Allah or Tuhan korang.. sesiapa yang belum insaf, Hope boleh insaf tahun ni =)

new past